sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Thaimaa, Phuket 10.3.-25.3.2013

Oltiin Bjacken ja siskoni Marjaanan kanssa lomailemassa Thaimaan Phuketissa ja siellä Cape Panwan kylässä.

Lomalta lähdettiin hakemaan aurinkoa ja lämpöä ja niitä todella saatiin -aurinko paistoi joka ikisenä päivänä ja lämpömittari näytti 34 asteen varjolämpöjä ja kosteusprosentit olivat tapsissaan. Kun ilmastoidusta hotellihuoneesta astui ulos tuntui, kun olisi astunut huonosti lämmitettyyn saunaan. Tämä oli ensimmäinen matkamme Aasian suuntaan.

Mennessä matka meni melko huomaamatta, koska suurimman osan lentomatkasta onnistuimme joten kuten nukkumaan. Lähdimme Helsinki-Vantaalta alkuillasta klo 18:40 ja olimme perillä Phuketissa kello 05:00 paikallista aikaa, itseasiassa tunnin aikaisemmin kuin mitä piti. Phuketin kentältä hotellillemme matka kesti noin tunnin verran. Oli kyllä hieman orpo-olo, kun matkalaukkumme vietiin eri kyydillä hotellille kuin millä me itse menimme, mutta kyllä ne laukut samaan aikaan meidän kanssa hotellille saapuivat! Puolitoista tuntia jouduimme odottelemaan huoneemme valmistumista ja tuon ajan vietimme hotellin loungessa kahvia ja hedelmiä nauttien.

Tässä muutama kuva hotellihuoneestamme ja parvekkeeltamme:

Marjaanan puoli hotellihuoneesta
Meidän matkapeti, jossa oli leveyttä 240cm

Parvekkeella oli oma jacuzzi...

Pesualtaita oli ihan kaksin kappelein

leposohva sekä istuinryhmä....
ja upea merinäköala

Hotellillamme asustelivat jokusen päivän myös Miss Thaimaa 2013 kandidaatit perässään kuvaajat, avustajat ja ohjaajat - Bjakellakin oli silmänruokaa ;)

Minä, Joonas Bjakke

Duunikaverini Joonas, joka viettää osan vuodesta Thaimaassa kävi tapaamassa meitä hotellilla ja vietti yhden rantapäivän kanssamme hotellin omalla rannalla. Joonaksen ja Wassanan opastuksella tutustuimme Phuket-townin ostoskujiin ja tavarataloihin. Joonas opasti meitä myös Cape Panwan iltaelämään-Kiitos Joonas ja Watt!

Alla jokunen kuva hotellin omalta rannalta ja hotellialueelta:

Foxifox  meren syleilyssä

"Mersu-vaijerihissi" rannalle

Hotellin rantamaisemaa

Siskon lomavarpaat

Teimme porukalla 14.3.2013 kokopäivän kestävän Snorklaus- ja saariretken Raya Diversin opastamana. Retken oppaina toimi kolme tyttöä ja täytyy sanoa, että upeasti tytöt retken vetivät - täysi kymppi heille siitä. Kävimme mm. Phi Phi-saarilla, josta jatkoimme läheiselle laguunille snorklaamaan.

Meillä oli lomamme aikana myöskin merkkipäiviä: 15.3.2013 olimme Bjaken kanssa taittaneet yhteistä taivalta 30 vuotta. Marjaanan synttäripäivää vietettiin 17.3.2013 ja 20.3.2013 juhlittiin meidän 10-vuotishääpäivä skumpan kera.

James Bondin saarella
Siskon kanssa kahdestaan teimme Phang Nga-retken 20.3.2013, johon kuului käynti kumipuuviljelmällä, merimatka pitkähäntäveneellä Koh Ping Kan eli James Bondin saarelle, josta matka jatkui paalujen päälle rakennettuun muslimikylään, missä nautimme lounaan. Taas hypättiin pitkähäntäveneen kyytiin, joka käänsi keulansa kohti lähtösatamaa, josta jatkoimme bussilla matkaa luolatemppelille ja sieltä vielä cashewpähkinätehtaalle. Mukava retki mukavien oppaiden ja muiden suomalaisten retkeläisten kanssa.
Kumipuuviljelmällä

Paalujen päälle rakennettu muslimikylä

Muslimikylässä
Luolatemppelin sisään käynti

Täällä kuvattiin elokuvaa The Beach

Torstaina 21.3.2013 kävimme koko porukalla tutustumassa Phuket Aquariumiin, jossa riittikin nähtävää ihan mukavasti.

Auringon nousut olivat aivan uskomattoman kauniita - eivät vain näissä kuvissa näytä samalta miltä luonnossa:

ISOT KIITOKSET Markukselle ja Tonylle, kun muutitte meille pariksi viikoksi hoitamaan koiria ja huushollia. Ilman teitä ei tämä retkemme olisikaan onnistunut!

Takaisin Suomeen palattiin maanantai-iltana klo 19. jälkeen ja Tony tuli meitä kentältä hakemaan.
Kyllä sitä taas jaksaa töitä tehdä, kun on saanut aimo annoksen auringonvaloa!

Latasin loman jälkeen Ifolor-kirjaohjelman koneelleni ja tein valokuvakirjat muistoksi tästä reissustamme meille sekä Marjaanalle! Reissun kaikki kuvat lataan jossain vaiheessa Foxifox-kuviin!

Oli kiva reissu - suosittelen nille, joille tuo kuumakosteus ei ole liikaa - meiltä matkalaisilta se vei mehut kokonaan!